Blog

Få en inblick i tankarna hos våra marknadsföringsexperter

Teamleader Sociala Medier – Robert Jurewicz

Robert Jurewicz, Social Media Team Leader
Robert Jurewicz, Social Media Team Leader

Berätta lite om dig själv och din bakgrund!

Hej. Mitt namn är Robert och jag arbetar som Social Media Specialist här på Genuin. Jag har tidigare studerat vad som kan verka vara en konstig mix av psykologi och statistik. Tidigare har jag arbetat på annonsörsidan, senast på Facebook med annonsförsäljning. Jag är född och uppvuxen i Stockholm med två polska föräldrar och talar därför också polska, och fick nyligen möjligheten att visa vårt team runt Warszawa.

Hur skulle du beskriva Sociala Medier teamet och vad ni gör en typisk dag?

Jag skulle beskriva vårt Sociala Media team som högst dynamiskt. Alla är väldigt ambitiösa och engagerade och det finns en miljon idéer flygandes i luften varje dag. Den största utmaningen är faktiskt att få ned alla idéer på papper och utvärdera dem. Eftersom vi är så pass flexibla och dynamiska är det svårt att beskriva en typisk arbetsdag, men varje dag involverar noga uppföljning och optimering av alla aktiva kampanjer samt utvärdering av data från tidigare kampanjer som körts.

Vad anser du vara mest spännande med marknadsföring i sociala medier?

För mig är sociala medier en bra kombination av att jag får använda mina analytiska färdigheter och samtidigt vara någorlunda kreativ. Normalt sett skulle jag inte beskriva mig själv som en kreativ person, men marknadsföring i sociala medier ger en verkligen tyglarna för att komma på kreativa idéer, trots allt handlar det bara om mänsklig kommunikation.

 Hur förutser du att branschen inom online marketing kommer att utvecklas inom de nästkommande åren?

Jag tror att branschen inom online marketing kommer att utvecklas mot att bli ännu mer datadriven. Just nu älskar alla att tala om hur datadrivna de är, men jag tror att det finns mycket större utrymme till förbättring här, och vi har än så länge bara skrapat på ytan. Många annonsörer ackumulerar idag stora mängder data, men har svårt att på ett bra sätt analysera den.

Berätta något oväntat om dig själv! 

I motsats till vad många anser, så gillar jag inte bacon.

Överträffa dina försäljningsmål

Få kostnadsfri rådgivning av Genuin redan i dag!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *